Aussiemánia

Nászútra mentünk...

Nászútra mentünk...

Kincskeresés, elismerés

2018. október 09. - Kise78
Több mint egy éve, elkezdtünk Geocaching-elni Anikóval.
Aki nem ismeri ezt a játékot, hobbit, annak úgy tudnám jellemezni, hogy ez egy urbán kincskeresés. Letöltesz telefonra egy programot, beregisztrálsz egy oldalra és a méregdrága műholdas GPS rendszert kihasználva, kajás dobozokat keresel a városban, erdőben, ahol épp vannak. Azután, hogy megtaláltad aláírod a benne lévő jegyzettömböt és bejegyzed az interneten. Persze ez így nagyon le van butítva.
Igen, ez nem hangzik túl izgalmasan, bár, mégis az tud lenni, a keresés, megtalálás élménye, a doboz tartalmának felfedezése... Ez igazából mindegy is lehetne, de nem az, mert ez a bejegyzés pont erről fog szólni.
Ebben a játékban nem csak kereshetsz, de te is rejthetsz el másoknak dobozokat, ezáltal hozzátehetsz és kicsit jobban a közösség részévé válhatsz. Van, aki szebbet, nagyobbat, van, aki kisebbet, jellegtelenebbet, van, aki egészen gomb méretűt rejt el, hogy aztán mások felfedezhessék, élvezzék a rejtés, a hely szépségét vagy a megtalálás nehézségét.
Engem pár hónap és pár száz találat után egy picit megtört az az élmény, hogy nagyon sokszor annyira erőltetik csak meg magukat az emberek, hogy tényleg csak egy műanyag kajás dobozt tesznek oda, minden fantázia nélkül, én meg szinte zombiként szedem, mert nem dob fel maga a megtalált dolog. 
Nézzük sorra milyen tipikus eszközöket rejtenek el a játékosok. Lőszeres doboz (ammo box), ételes műanyag doboz, szétcsavarható fiola (bison tube), egészen apró, mágneses, széttekerhető fém fiola (nano tube).

Már a játék korai szakaszában gondolkodtam azon, hogy én milyen ládát rejtenék el. Igen, egy igazi kincsesládát, mert azt nagyon jó találni. Mindenki kincsesládát szeretne találni. Aztán hagytam és pár hónap alatt összeállt a konkrét szándék, hogy akkor csináljuk meg. A műhelyben egy nap alatt összeraktam egy ládát, ami kb 40 x 25 x 20 cm lehetett. Ez ebben a játékban óriásinak számít, de úgy üresen nem rakhatom ki, mert egyből megtalálják. Akkor csináljunk neki egy rejtekhelyet, gondoltam magamban. Pár nap gondolkodásba beletelt, mire megszületett a megoldás. Igazából mikor kész lett a láda, nagyon örültem, büszke voltam rá, és elkezdtem keresni a helyet, ahol igazán jól mutatna, méltó lenne a kincsesláda névre. Persze erdős, de könnyen elérhető helyeket kerestem, ahol az átlag járókelők (Muggle-k) nem találják meg, mégis szem előtt van. Végül meglett, közben már kerestem valami hatalmas kidőlt farönköt, amibe elrejthetem a ládát, hogy a keresőre még jobban hasson, ha megtalálja. 
Végül is visszamentem a műhelybe és csináltam egy még nagyobb ládát, ez már 60 x 40 x 40 cm lett. Ezt kívülről befedtem fakéreggel és ebbe telepítettem a kincsesládát. Így igazi kalóz kincsesláda lett. Van benne egy rész, ahol "rabolt" pénzek vannak, meg van a tetejében egy montázs, ahol a kalóz épp a kincset keresi a térképe alapján. Három hét alatt el is készültem vele, illetve a sztorival, amivel felvezetem az interneten a geocache-t, a ládával, a design-nal, a kihelyezéssel és az álcázással is.
Maga a geocache márciusban jelent meg, időnként odamegyek, megnézem, hogy minden rendben van-e vele. Tegnapelött a legnagyobb meglepetésemre egy videó is megjelent róla, az egyik helyi arc megtalálta és a blogjába feltette. Annyira megörültem neki, hogy ezért írtam Nektek ezt a bejegyzést is! 
Íme a videó: https://www.pscp.tv/Seemyshell/1BdGYoyARglxX?t=19s
A mai napon megjelent a második geocache-em is. Ez egy hajó, szerintem ez is jó lett. Erről is van pár képem, nézzétek!

P

A bejegyzés trackback címe:

https://naszutas.blog.hu/api/trackback/id/tr8114288781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása